معرفی انواع الحاقیه های بیمه مهندسی

معرفی انواع الحاقیه های بیمه مهندسی

با توجه به این که امروزه در کشور ما فعالیت های مهندسی زیادی وجود داشته و هر کدام از آن ها نیاز به سرمایه های سنگین برای شروع، راه اندازی و بهره برداری دارند لذا توصیه می شود کارفرمایان و مهندسین حتما از بیمه مهندسی برای فعالیت های خود است استفاده کنند چرا که در صورت بروز هر گونه حادثه و از دست رفتن سرمایه، شرکت بیمه گر موظف است خسارت های وارده را براساس تعهدات خود در بیمه نامه جبران نماید.

اما تمامی قراردادهای بیمه مهندسی دارای تاریخ اعتبار مشخصی بوده و پس از آن بیمه نامه باطل خواهد شد مگر این که بیمه گذار برای تمدید آن اقدام نماید. با توجه به این که نرخ کلیه موارد تحت پوشش بیمه مهندسی در طول سال در حال تغییر بوده و کم و زیاد می شود لذا باید این تغییرات در طول مدت قرارداد در قالب الحاقیه، ضمیمه بیمه نامه مهندسی شود تا جبران خسارات و همچنین پرداخت حق بیمه براساس آخرین تغییرات اعمال گردد. برای بیمه نامه مهندسی چند الحاقیه وجود دارد:

۱-   الحاقیه توقف و یا تعلیق پروژه

ممکن است به هر دلیلی پروژه برای مدتی متوقف شود در این زمان بیمه گذار می تواند درخواست بیمه توقف کار داشته باشد. این بیمه از خطرات اضافی به حساب می آید لذا در چنین شرایطی بیمه گذار باید با پرداخت حق بیمه اضافی، موارد تحت نظر خود را در قالب بیمه توقف کار تحت پوشش بیمه مهندسی قرار دهد. برای این منظور الحاقیه ای به بیمه نامه اضافه خواهد شد و بلافاصله بعد از شروع به کار مجدد، این الحاقیه حذف می شود.

۲-   الحاقیه تمدید قرارداد

این الحاقیه زمانی به کار می رود که پروژه شما به هر دلیل نتوانسته است براساس جدول زمانبندی تدوین شده در بیمه نامه پیشرفت نماید و هنوز چندین مرحله عقب است. در این زمان بیمه گذار می تواند درخواست تمدید همان بیمه نامه را با موافقت بیمه گر داشته باشد.

۳-   الحاقیه فسخ یا ابطال بیمه نامه

هم بیمه گذار و هم بیمه گر می توانند در طول مدت اعتبار قرارداد بیمه درخواست فسخ بیمه نامه را داشته باشند. بیمه گذار می تواند در صورت رفع خطر و کاهش آن، از بین رفتن ذینفعی وی و یا حتی تمایل به انصراف بیمه نامه درخواست فسخ بیمه نامه را داشته باشد. شرایط ابطال قرارداد از جانب بیمه گر در صورت عدم پرداخت حق بیمه، تقلب بیمه گذار در ارائه اطلاعات و یا تشدید خطر و عدم تمایل بیمه گذار برای پرداخت حق بیمه بیشتر خواهد بود.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

15 + هشت =