تاریخچه بیمه مهندسی

تاریخچه بیمه مهندسی

با توجه به این که فعالیت های مهندسی در کشور و البته در سطح جهان، آمار عمده ای از مشاغل در زمینه ها و ساخته های مختلف را به خود اختصاص می دهد لذا توصیه می شود صاحبان سرمایه حتما قبل از شروع فعالیت، بیمه نامه مهندسی را به عنوان تضمینی بر سرمایه خود تهیه نمایند. اما اولین سوالی که در ذهن افراد شکل می گیرد این است که اولین برای بیمه مهندسی در چه زمانی ابداع شد.

نحوه پیدایش بیمه نامه مهندسی

دیگ های بخار از وسایل پرکاربرد در فعالیت های مهندسی هستند که متاسفانه کوچکترین مشکل در آن ها می تواند منجر به منفجر شدن دیگ گردد. در اواسط قرن ۱۹، انفجار دیگ های بخار منجر به خسارت های شدید جانی و مالی گشته و منجر شد صاحبان سرمایه احساس خطر و به فکر راه چاره ای باشند که در چنین مواردی بتوانند خسارت های رخ داده را جبران نمایند. در ابتدا در سال ۱۸۴۵ در منچستر انگلستان، سازمان استفاده کنندگان از دیگ های بخار راه اندازی شد تا در زمینه استفاده از دیگ های بخار بتوانند مشاوره هایی را ارائه داده و با بازدید منظم از دیگ ها، خطرات احتمالی را رفع کنند. با گذر زمان، این شرکت بزرگتر شده و اعضای بیشتری از متخصصین را استخدام نمود تا این که در سال ۱۸۵۸، شرکت بیمه دیگ بخار تاسیس گردید. با تاسیس این شرکت بیمه در انگلستان، سایر کشورهای اروپایی نیز وارد عمل شده و در ابتدا اولین بیمه نامه مهندسی را  در اوایل قرن بیستم برای پیمانکاران صادر نمودند.

اکنون در تمام جهان، شرکت های بیمه مهندسی مشغول به فعالیت هستند که انواع بیمه مهندسی را با شرایط و ضوابط مختلف و متناسب با درخواست بیمه گذاران، ارائه می کنند. خوشبختانه این بیمه نامه در ایران نیز از سوی صاحبان سرمایه مورد استقبال قرار گرفته و اکنون تقریبا تمامی افرادی که در گرایش های مختلف مهندسی فعالیت می کنند، حتی برای مدت کاری کوتاه از بیمه مهندسی استفاده می کنند.

 

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

12 − هفت =