دریافت خسارت بیمه مهندسی

دریافت خسارت بیمه مهندسی

بیمه مهندسی از جمله پرکاربردترین بیمه نامه هایی است که در کشور به ویژه در سال های اخیر خریداری شده است. با توجه به این که فعالیت های مهندسی در کشور زیاد است لذا پیمانکاران و صاحبان سرمایه لازم است بدانند که از زمان شروع به کار تا زمانی که پروژه های خود را تحویل دهند، مسئولیت تمام خسارت هایی که در حیطه کاری آن ها به کارگران، کارمندان  افراد شخص ثالث می شود، بر عهده خودشان بوده و باید خسارت های وارده را جبران نمایند به همین دلیل است که خرید بیمه مهندسی ضروری است زیرا در زمان رخ دادن حوادث، هزینه جبران خسارت ها بر عهده شرکت بیمه گر خواهد بود. در زمان دریافت خسارت ها، بیمه گذار و بیمه گر مسئولیت هایی را برعهده دارند که در ادامه مقاله بیان خواهیم کرد.

مسئولیت های بیمه گذار در جبران خسارت بیمه مهندسی

۱-   بیمه گذار موظف است در زمان بروز خسارت کلیه اقدامات لازم جهت جلوگیری از توسعه خسارت را انجام دهد. در صورتی که بیمه گر بداند در این مورد کوتاهی هایی از جانب بیمه گذار صورت گرفته است، تعهدی نسبت به جبران خسارت هایی که ناشی از توسعه خسارت است نخواهد داشت.

۲-   در قرارداد بیمه مهندسی ذکر شده است که بیمه گذار تا چه مدت بعد از وقوع حادثه باید به شرکت بیمه گر اعلام خسارت نماید در صورتی که این زمان بگذرد تعهدات بیمه گر نیز عملی نخواهد شد.

۳-   همچنین در زمان بروز حادثه باید مراجع قانونی را در جریان گذاشته و همچنین در صورت لزوم نامه از پلیس و آتش نشانی داشته باشد.

۴-   توجه داشته باشید که بعد از وقوع حادثه نباید صحنه را دستکاری کنید چرا که کارشناس بیمه مهندسی باید صحنه را بررسی کرده و ارزیابی خسارت کند.

۵-   کلیه مدارکی که برای اعلام خسارت به شرکت بیمه گر لازم است تهیه نموده و به شرکت بیمه ارائه کند.

۶-   همچنین بیمه گر باید لیست تمام اموال خسارت دیده را تهیه کرده و به کارشناس بیمه تحویل دهد.

مسئولیت های بیمه گر در جبران خسارت بیمه مهندسی

۱-   به محض اعلام خسارت بیمه گذار باید کارشناس بیمه به محل حادثه اعزام شده و برآورد خسارت نماید.

۲-   همچنین کارشناس مربوطه باید اصل صداقت را رعایت کرده و هیچ کوتاهی در تعیین خسارت ها نداشته و حتی گزارش را به دروغ به نفع بیمه گذار تهیه نکند.

۳-   شرکت بیمه گر موظف است در اسرع وقت هزینه خسارت های وارده را به بیمه گذار پرداخت نماید.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

20 − 11 =