انواع بیمه نامه مهندسی

انواع بیمه نامه مهندسی

از آنجایی که بیمه مهندسی انواع مشاغل فنی و مهندسی را شامل می شود لذا تنوعی از بیمه نامه های مهندسی برای بیمه گذاران ارائه می شود تا برحسب نیاز خود بتوانند بیمه نامه مناسب را انتخاب نموده و سرمایه های خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند. نوعی از تقسیم بندی بیمه مهندسی، براساس خطرات تحت پوشش است. در این صورت دو نوع بیمه مهندسی در اختیار مشتریان قرار می گیرد:

  • بیمه نامه با خطرات نام برده

در برخی از بیمه نامه های مهندسی، نوع خطرات تحت پوشش، دقیقا ذکر می گردد و در نتیجه بیمه گر تنها نسبت به همین خطرات ذکر شده در قرارداد، تعهد خواهد داشت.

  • بیمه نامه تمام خطر

اما در این بیمه نامه، شرایط برعکس بوده و خطراتی که تحت پوشش قرار نمی گیرند ذکر خواهد شد. برای مثال شما یک بیمه نامه مهندسی را خریداری نموده اید و بیمه گر استثنائاتی را ذکر می کند که نسبت به ان ها تعهدی ندارد. این استثنائات باید در بیمه نامه ذکر گردد.

تقسیم بندی بیمه مهندسی برحسب زمان استفاده از بیمه نامه:

بیمه گذار در ابتدا باید تعیین نماید که قرار است از بیمه مهندسی تمام خطر استفاده کند و یا در نظر دارد بیمه نامه با خطرات نامبرده را خریداری کند. در مرحله بعد، لازم است زمان استفاده از بیمه نامه در قرارداد ذکر گردد. به عبارتی بیمه گر باید بداند در چه مرحله ای از کار باید به تعهدات خود عمل نماید زیرا خطراتی که در هر مرحله وجود دارد، با مرحله دیگر متفاوت خواهد بود. لذا در مرحله بعد بیمه گذار بازه زمانی اعتبار بیمه نامه مهندسی را تعیین می کند که دو حالت دارد:

  • بیمه نامه مهندسی در دوره ساخت و ساز و نصب وسایل

این بیمه نامه از زمان شروع طرح تا پایان دوره ساخت و نصب اعتبار خواهد داشت.

–       بیمه نامه مهندسی در زمان بهره برداری از طرح

زمانی که طرح خود را برای بهره برداری کلید می زنید، باید بیمه نامه بهره  برداری را برای آن فعال نمایید.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

یازده − یازده =