بیمه عیوب اساسی و پنهانی ساختمان های مسکونی

بیمه عیوب اساسی و پنهانی ساختمان های مسکونی

متاسفانه در ساخت و سازهای منازل مسکونی بارها دیده شده است که در اثر یک اشتباه غلط در طراحی ساختمان، استفاده از مواد ساختمانی نامناسب و یا حتی ساختمان سازی غیر اصولی، نقش هایی در فنداسیون ساختمان بروز می کند نهایتا باعث بروز خسارت های سنگین خواهد شد. در این موارد اگر ساختمان شما تحت پوشش بیمه عیوب اساسی و پنهانی ساختمان های مسکونی بیمه گر متعهد می شود خسارت های رخ داده را جبران نماید.

خسارت های تحت پوشش بیمه عیوب اساسی و پنهانی ساختمان های مسکونی

در این بیمه نامه بیمه گر متعهد می شود خسارت های زیر را تحت پوشش خود قرار داده و هزینه خسارت های رخ داده را جبران نماید:

–       خسارت های کلی و جزئی وارد به ساختمان

–       هزینه لازم برای پیشگیری از پیشرفت خسارت ها

–       هزینه برداشت ضایعات و خرابی های رخ داده از محیط

چند نکته در مورد بیمه عیوب اساسی و پنهانی ساختمان های مسکونی

به هر حال ممکن است در زمان ساخت  و ساز منازل مسکونی، به صورت ناخواسته عیوبی بروز نماید که بعد ایمنی ساختمان را تحت شعاع قرار می دهد لذا استفاده از این بیمه نامه لازم است. اما در مورد خرید بیمه نامه عیوب ساختمان های مسکونی لازم است به چند نکته توجه شود:

۱-   در ابتدا لازم است بیمه گذار بداند چه میزان از سرمایه تحت پوشش بیمه گر قرار خواهد گرفت. حاصلضرب متراژ ساختمان در هزینه صرف شده برای هر متر مربع، کل سرمایه بیمه شده خواهد بود. لازم به  ذکر است که بیمه گر برای هر متر مربع از ساختمان، مبلغی را جبران می کند که از حداکثر مبلغ بیمه شده تجاوز نکند.

۲-   تعهدات این بیمه نامه زمانی آغاز خواهد شد که ساختمان مورد بهره برداری قرار گیرد حال تاریخ شروع، از زمان اعلام پایان کار ساخت و ساز و یا از زمان شروع بهره برداری خواهد بود.

۳-   بیمه گر در زمان ساخت بنا، بازدیدهای دوره ای را انجام می دهد تا از سلامت کار مطمئن شود. در این صورت است که اگر خسارتی وارد گردد، بیمه گر هزینه جبران را تقبل می کند.

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

چهار − 1 =