بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری

بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری

آنچه که مسلم است در پروژه های عمرانی، ساختمانی و همچنین در کارخانه ها، از تجهیزات و دستگاه های گران قیمتی استفاده می شود که خرید آن ها نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد. حتی گاها دیده شده است که خرابی برخی از دستگاه ها منجر به توقف در کار و راکد شدن سرمایه می گردد. برای این که خود را از این خطرات و خسارت ها در امان نگه دارید عاقلانه ترین کار این است که از بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری استفاده کنید.

ویژگی های بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری

۱-   کلیه دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در پروژه های ساختمانی، احداث پل، ساخت راه و جاده های ارتباطی، تونل، سد، حفر چاه، احداث شبکه های آبرسانی، خطوط انتقال آب و برق و گاز و…. تحت پوشش بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری قرار می گیرند اما توجه داشته باشید که خسارت های وارده به موتور این دستگاه ها تنها در صورتی تحت پوشش بیمه گر قرار می گیرد که دستگاه مربوطه، در اثر خرابی کوتور دچار خسارت کلی شده باشد.

۲-   بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری به مدت یکسال اعتبار دارد و پس از آن بیمه گذار می تواند درخواست تمدید را داشته باشد.

۳-   لازم به ذکر است که بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری خسارت های بیرونی وارد به دستگاه های مورد استفاده در پروژه های عمرانی را تحت حمایت خود قرار می دهد.

۴-   حمایت های پوششی بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری همانند بیمه اتومبیل است با این تفاوت که در بیمه مهندسی تجهیزات، دستگاه ها و وسایل فاقد پلاک انتظامی را تحت حمایت خود قرار می دهد.

۵-   در این بیمه نامه، تنها زمانی میت وان حمل و نقل داخلی ماشین آلات را بیمه نمود که در محدوده جغرافیایی ذکر شده در قرارداد بیمه انجام شده باشد.

وسایل تحت پوشش بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری

بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری تجهیزات و دستگاه هایی همانند لودر، بولدوزر، جرثقیل، وسایل حفاری، غلطک، کمپرسور هوا، لیفتراک، بیل مکانیکی، سایدبوم، سنگ شکن، دستگاه های جوش و… را تحت حمایت خود قرار مید هد.

خطرات تحت پوشش بیمه تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاری

–       بلاهای طبیعی شامل صاعقه، آتشفشان، رانش زمنی، تند باد، گرد باد، سیل، یخ زدگی و…

–       انفجار

–       آتش سوزی

–       آب گرفتگی

اشتراک نوشته

درباره نویسنده

دیدگاه

دیدگاهی وارد نشده است.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد فیلدهای اجباری با علامت مشخص شده اند *

5 + هشت =